„Odnaleźć piękno za zamkniętymi drzwiami“ – podsumowanie konferencji naukowej
W dniu 4 kwietnia 2018 w CKE w Czerwionce – Leszczynach odbyła się konferencja naukowa poświęcona problematyce autyzmu pod hasłem ,,Odnaleźć piękno za zamkniętymi drzwiami”. Inicjatorem i głównym organizatorom konferencji była Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Czerwionce-Leszczynach, natomiast działania organizacyjne wspierane były przez Zespół Szkół Specjalnych i Zespół Szkół w Czerwionce-Leszczynach.
Pomimo, że od pierwszych publikacji poświęconych autyzmowi minęło już prawie 70 lat, zaburzenie to nadal rodzi wiele pytań, które zarówno profesjonalistów, jak i rodziców skłaniają do wytrwałego poszukiwania odpowiedzi.Złożoności problemów, jakich doświadczają osoby cierpiące na autyzm i ich rodziny, motywuje specjalistów do nieustannego podejmowania interdyscyplinarnej dyskusji, której celem jest rozwikłanie tajemnicy, a jednocześnie wskazanie skutecznych form terapii i edukacji.
Omawiana konferencja była zatem doskonałą okazją do tego typu dyskusji i stanowiła ważne wydarzenie odbywające się w ramach corocznych obchodów „Tygodnia Autyzmu“, nad którym honorowy patronat objęli: Starosta Powiatu Rybnickiego Damian Mrowiec i Burmistrz Miasta i Gmniy Czerwionka-Leszczyny Wiesław Janiszewski. Miło nam było również gościć Wicestarostę Powiatu Rybnickiego Marka Profaskę, Kierownika Referatu Oświaty, Promocji, Kultury i Zdrowia Grzegorza Potysza, Pełnomocnik ds.Społecznych Aleksandrę Chudzik i Naczelnik Wydziału Edukacji Iwonę Flajszok.
W trakcie konferencji goście mogli uczestniczyć w wykładach, podczas których znawcy problematyki autyzmu koncentrowali się wokół wątków systemu wsparcia osób z autyzmem i ich rodzinom oraz szczególnym metodom terapii.
W konferencji uczestniczyło około 120 osób a wystąpienia naukowe cieszyły się dużym zainteresowaniem.
Zamykając konferencję Dyrektor Poradni Psychologiczo-Pedagogicznej Marzena Kulig zaprosiła gości do udziału w kolejnej konferencji, która odbędzie się za rok.
Tytuł wystąpienia:
Agnieszka Wilk, Studium przypadku małego dziecka autystycznego ze sprzężoną niepełnosprawnością